Amaroth Posted January 26 Share Posted January 26 Pokud chcete dělat jen úpravy textur, map nebo DBCček, která není třeba nahrát na server, aby se úpravy správně projevily v plném rozsahu (volně přeloženo úpravy jen vizuálních aspektů hry), testovací server nutně nepotřebujete a tím pádem můžete i zvážit přeskočení celého tohoto návodu. Nicméně v rámci pochopení, co jak funguje a co jak lze upravovat doporučuji krok instalace testovacího serveru projít. Pro ostatní, pokud jste opravdu hodně líní, můžete si stáhnout nějaký co nejnovější TrinityCore2 repack a podle návodu k němu přiloženému jej zkusit rozchodit. Já jsem repacky nikdy nepoužíval (jen jednou mangosácký před X lety), takže v tomto směru se mě moc nesnažte kontaktovat, pokud budete mít problémy. Jakkoliv není instalace TrinityCore2 nějak extra složitá, stále bude pravděpodobně tím nejsložitějším, čím si zde projdete, pokud se nerozhodnete celou sérii návodů označených 3kou přeskočit. Já se zde budu zabývat skutečnou instalací nejnovější revize TrinityCore, přesněji získání a nakonfigurování jeho zdrojového kódu a následnou kompilací, vytvořením MySQL serveru, jeho konfigurací a celkovým zprovozněním serveru. Vypadá to šíleně a složitě, ale jednotlivé kroky jsou velice jednoduché. Pravda, pokud jste naprostí začátečníci a v životě jste nic podobného nedělali, může se vám stát, že u některých kroků zamrznete a zprovoznění serveru vám tak zabere dost dlouhou dobu, nicméně jak říkám, jednotlivé kroky jsou poměrně jednoduché, já se je pokusím popsat co nejnázorněji a doufám, že s nimi nikdo nebude mít příliš velké problémy. Nakonec strávíte většinu času jen čekáním, až proběhne nějaká dlouho trvající hromada operací. Abych ještě vysvětlil, proč nevolím repack (přičemž řada jiných vývojářů, i zkušenějších, se s nimi spokojuje). Repacky mají sklon být zastaralé, to je jedna a někdy překážející věc, mnohem důležitější je ale fakt, že stažením a rozběhnutím repacku se naučíte naprosto velké kulové. Není nic nešťastnějšího, než člověk, který se snaží vrtat ve věcech, o kterých absolutně nic neví. Tato série návodů a MC-Net jako projekt celkově vás mají naučit, jak se věci dělají, ne je obcházet a jen stahovat práci jiných. Už jen během spouštění serveru se mnohé naučíte, a nabyté zkušenosti se vám budou hodit jak při vývoji, tak při případném rozbíhání vlastního ostrého serveru pro hráče. Pokud jedete na OS X, nemám vám jak pomoct. Návod jsem se snažil doplnit o snad dostatečné množství názorných screenů, jsou zde na ně pouze odkazy, i bez zobrazených obrázků je tahle zeď docela dlouhá. Tento návod je pro Windows, druhá, Linuxová část, na něj nepřímo navazuje a doporučuji ji případně podstoupit až po této. Původní návod (OS X uživatelé se budou muset spokojit s ním) je zde. Oba návody na instalaci TC jsou (výjimečně) překlady původního návodu. Důležitá poznámka téměř na konec (nebo spíše na skutečný začátek). Každý krok vždy přečtěte úplně celý a teprve pak až jej začněte postupně provádět. Vyhnete se tak nutnosti něco instalovat znovu atd. A úplně poslední poznámka, tento návod nemusí být vždy udržován úplně aktuální. Projděte si hlavně originální návod a sem zabruste jen pokud se vám bude hodit i české vysvětlení a hlavně jakmile dojde na konfiguraci. Potřebné programy Nalinkované v samotném návodu. Potřebné počáteční znalosti Předpokládá se, že jste si prošli předchozí části tohoto návodu a máte základní přehled, jak funguje TrinityCore2 server. Potřebný software Aplikace potřebné na rozběhnutí serveru jsem hned z několika důvodů nehodil do tutoriálového packu, nicméně dodám sem linky k jejich stažení. Vyjma samotného programu k přeložení kódu nezaberou moc místa. Po úspěšném rozběhnutí serveru budete moci drtivou většinu smazat, pokud nebudete chtít emulátor už nikdy aktualizovat. Dejte si pozor, abyste všude nastavovali a vybírali správně svůj typ procesoru a systému (32-bit nebo 64-bit). GitExtensions - Stáhněte si instalátor při instalaci se ujistěte, že máte zaškrtnuté Git, MySYSGit i KDiff. Potřebujete všechny 3. Instalace pak bude pokračovat ve třech fázích, pro každou aplikaci jedna. Všude nechte výchozí hodnoty vyjma Gitu. Na jedné ze stránek budete mít možnost zaškrtnout Run Git from the Windows command prompt. Učiňte tak, jinak vám nepoběží konfigurace zdrojáků před kompilací. Visual Studio Community 2013 with Update 4 - Zde není moc co říct, naše nejotravněji velká aplikace, holt ji budete muset překousnout. Snad jen si dejte pozor, ať stáhnete, co máte, stránka je poněkud nepřehledná. Doporučuji jej hned po instalaci bezplatně registrovat, ať vám to pořád neřve. Pozor, pokud si budete chtít stáhnout verzi 2015, musíte v ní zaškrtnout, že chcete C++ překladač! MySQL Server Community Edition - Náš MySQL server, na kterém pojedou všechny 3 databáze, potřebné pro fungování emulátoru. Stáhněte a nainstalujte si nejnovější 5.6.x verzi. Po instalaci nechte zaškrtnuté Launch configuration wizard (najít tuto konfiguraci dodatečně jinou cestou než skrze instalátor jde, ale většinou hodně mizerně). Při konfiguraci nechte vše ve výchozí podobě, snad jen budete chtít nastavit svůj počítač jako Developer machine a také si nastavte výchozí přístupový účet (root). Heslo si tam nechte klidně klasické root, do vašeho MySQL serveru přes tento přístup stejně nikdo nevleze (pokud nebude u vašeho počítače). SQLYog Community Edition - Náš editor pro databáze. Je možné použít i HeidySQL nebo MySQL Workbench, případně MySQL cli. NEPOUŽÍVEJTE Navicat, ne při nastavování databází. Až se budete hrabat přímo v už fungující a hotové databázi, klidně si běhejte kolem s navikočkou, ale na její prvotní vytvoření a nastavení Navicat nepoužívejte (a na vytváření nebo dokonce nahrávání záloh raději také ne) - byli jste varováni. Boost - Stáhněte si nejnovější Release verzi pro váš operační systém. V instalaci nechte výchozí nastavení (i pro cestu). Pak si otevřete Ovládací panely, pokračujte do Systém a zabezpečení, dále jděte do Systém, Upřesnit nastavení systému (vlevo). V okně, které se vám objeví, klikněte na Proměnné prostředí, pak klikněte na Nová..., a vyplňte: BOOST_ROOT C:/local/boost_1_57_0 Pokud budete mít novější verzi Boostu jak 1.57, na příklad 1.58, vyplníte 58čku místo 57čky. Screen pro ty, které jsem zmátl v té štrece k nastavení: CMake - Stáhněte si nejnovější win32-x86.exe (i pro 64-bit). Při nastavování je možné, že narazíte na alternativní značení pro Visual Studio. 2013 verze je to samé jako verze 12, a to je to samé jako verze MSC 18.0 (co se týče typu CPU a OS, tam už protentokrát volte správně 32-bit nebo 64-bit). Hlavu za to rozbijte mrkvosoftu, ne mě. MySQL dev soubory - Stáhněte si je a dejte někam stranou, budete je potřebovat. OpenSSL - Stáhněte si nejnovější verzi, která NENÍ označená jako Light. Pokud máte 64-bitový systém, možná budete muset stáhnout i 32-bit verzi, i 64-bit verzi (tady si nejsem jistý). Během instalace zvolte, ať se vám DLL soubory uloží do cesty /bin, nikoliv do Windows system directory, abyste je byli později schopni snáze najít. ZeroMQ - 32-bit: http://miru.hk/archive/ZeroMQ-4.0.4~miru1.0-x86.exe, 64-bit: http://miru.hk/archive/ZeroMQ-4.0.4~miru1.0-x64.exe Instalace emulátoru (a jeho aktualizování) První a trochu zmatenou část máme za sebou, teď to, doufám, jednodušší. Začněte tvorbou složky, do které si budete chtít stáhnout zdrojový kód emulátoru. Na příklad C:\Trinity. Klikněte pravým na vaši složku a dále na GitExt Clone... Dále vyplňte: https://github.com/TrinityCore/TrinityCore C:\Trinity 3.3.5 Nějak takto: A nakonec klikněte na Clone. Stáhne se vám zdrojový kód a pár dalších věcí, které budete potřebovat později. Dále potřebujete nakonfigurovat zdrojáky před přeložením. K tomu nám poslouží CMake. Vytvořte si cestu, kde budete chtít mít samotný emulátor serveru, na příklad C:\TrinityCore. Spusťte CMake a vyplňte cestu ke zdrojovým kódům a cestu, kde má být přeložený emulátor uložen. Nějak takto: Pokračujte kliknutím na Configure. Tady vyplňte svou verzi Visual Studia (pamatujete si ještě na poznámku o bordelu ve značení verze?), tedy verzi 2013 nebo verzi 12, je to to samé (a nezapomeňte si dát pozor na 32/64-bit). Klikněte na Finish. Rozjede se ověření zdrojových kódů. Jen projeďte očima položky k zaškrtnutí a zkontrolujte, že je zaškrtnuto TOOLS. Pak klikněte znovu na Configure. A na konec klikněte na Generate. Nyní k samotné kompilaci. Vlezte do složky, kam jste nechali CMake připravit zdrojáky k přeložení, u nás to je C:\TrinityCore. V této složce byste měli najít soubor TrinityCore.sln (soubor typu solution). Ten otevřete za užití Visual Studia. Nějakou chvíli potrvá, než se vše nahraje. V horním menu klikněte na BUILD a tam na Configuration Manager... Vlevo nahoře vyberte u Active solution configuration možnost Release. Vpravo nahoře vyberte svůj typ systému, tedy 32/64-bit. Okno pak můžete zavřít. Ukázka: Nyní klikněte pravým tlačítkem vpravo v okně Solution Explorer na ALL_BUILD a klikněte na Clean. Takto: Pak klikněte znovu pravým na ALL_BUILD a klikněte na Build. Kompilace potrvá řádově až několik desítek minut. Nyní potřebujete serveru ještě sehnat pár věcí, aby fungoval. Začneme DLLky. Tyto 3 potřebujete najít ve zmíněných cestách a zkopírovat je do složky C:\TrinityCore\bin\Release (v našem případě), kde budete mít po kompilaci samotný emulátor.: libmySQL.dll - C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 5.x\lib libeay32.dll, ssleay32.dll - C:\OpenSSL-Win32\bin libzmq-v120-mt-4_0_4.dll - C:\Program Files\ZeroMQ 4.0.4\bin Další potřebné soubory dodáme serveru ve čtvrtém bloku návodu. Pokud byste chtěli někdy aktualizovat svoje core, musíte kliknout pravým tlačítkem na původní složku se zdrojáky (naše staré C:\Trinity) a kliknout na GitExt Browse. V něm klikněte na šipku směřující dolů a v okně, co se objeví, klikněte na Pull. Tak zaktualizujete svoje zdrojáky. Pak projeďte celou tuto sekci znovu - tedy spusťe CMake, klikněte na Configure, Generate. Pak otevřete zase solution, dejte vyčistit ALL_BUILD a pak znovu spusťte Build přes ALL_BUILD. Je možné, že budete muset také zaktualizovat svou databázi, na to se podíváme v databázím věnované sekci. Příprava databází (a jejich aktualizace a zálohování) Nyní se pustíme do databází. MySQL server už máte nainstalovaný a většinu věcí k němu už máte staženou společně se zdrojovými kódy emulátoru, ale ještě vám chybí aktuální databáze world. Tu stáhnete zde. Hledáte soubor TDB 335.X kde X je verze (v době psaní návodu je to 59). Otevřete stránku s poslední verzí TDB a stáhněte ji. Spusťte si SQLYog (případně alternativu, kterou jste zvolili místo něj, další popis bude dělaný podle Yogu, ale v jiných editorech bude postup velmi podobný). Pokud se tak nestane automaticky se spuštěním aplikace, zvolte v menu File možnost New connection... a v dialogovém okně, které se objeví, klikněte na New... Následně vyplňte název pro připojení (jakýkoliv, třeba Local). Následně musíte vyplnit další specifikace připojení. Do MySQL Host Address vyplňte IP adresu MySQL serveru. V tomto případě děláte lokální server, takže IP adresa bude 127.0.0.1 nebo LocalHost (je to to samé). Username bude root a Password jste si volili při instalaci MySQL serveru (doporučoval jsem vám zvolit taktéž root). Port je vždy 3306. Vypadat by to tedy mělo nějak takto. Pak se zkuste připojit přes Connect. Mělo by se vám podařit dostat se na MySQL server. Pokud ne, zkontrolujte si údaje, hlavně heslo. V nejhorším přeinstalujte server a tentokrát si dejte větší pozor na zadávání hesla při instalaci. Nyní klikněte pravým tlačítkem myši do levého panelu se stromem databází a v lokální nabídce, která vám vyskočí, zvolte Execute SQL script... V dialogovém okně klikněte na ... a vlezte do následujícího adresáře: C:\Trinity\sql\create\. Zvolte soubor create_mysql, ujistěte se, že máte zaškrtnuté Abort on error (toto ve vlastním zájmu NIKDY neodškrtávejte, dokud nebudete velice dobře vědět, co děláte a co přesně všechno je v SQL scriptu, který aktuálně odesíláte serveru). Klikněte na Execute. Měl by se vytvořit účet pro emulátor s plnými přístupy (login trinity, heslo trinity) a dále 3 databáze; auth, characters a world. Nejspíše je hned neuvidíte - v takovém případě restartujte SQLYog (nebo připojení). Měly by se pak již objevit ve stromu databází v levém panelu. Nyní klikněte pravým na databázi auth, zvolte Import a Execute SQL script... a pokračujte jako v předešlém kroku, nicméně nyní spuťte script auth_database v C:\Trinity\sql\base\. Tímto scriptem vyplníte auth databázi tabulkami s výchozími daty (většina z nich tedy bude prázdná, jde jen o to je vytvořit). To samé udělejte s databází characters - opět pravým na ní, Execute SQL script a tentokrát ve stejném adresáři zvolte script characters_database. Nakonec proveďte to samé i s databází world, na tu aplikujte script, který jste stáhli na začátku v .7z archivu (ten TDB_verze...). Obsahu složky update_only v archivu si při instalaci nové databáze nevšímejte. Zcela na závěr ještě přichází nejotravnější část tohoto kroku. Na vaši world databázi opět pošlete scripty, nyní ze složky C:\Trinity\sql\updates\world\. Aplikujte na databázi všechny scripty v této složce. Scripty v C:\Trinity\sq\updates\characters\ a C:\Trinity\sq\updates\auth\ však NEPOUŽÍVEJTE. Nejsou pro nově nainstalovanou databázi (updaty pro world jsou tedy v tomto výjimkou). V případě, že se pokusíte aplikovat 2x po sobě stejný script, je vysoce pravděpodobné, že vám vyskočí error - ten můžete ignorovat a pokračovat dalšími scripty. Nyní by měly být všechny tři vaše databáze připravené k použití. Ještě se budu věnovat aktualizaci databází. V první řadě si zaktualizujte emulátor, jak je popsáno na konci 2. sekce návodu. Pak se podívejte, jaká je nejnovější verze databáze ke stažení. Pokud je k dispozici novější revize, než je ta vaše, stáhněte archiv 7z. Pokud si nejste jistí, jakou revizi databáze máte na svém současném serveru, najdete ji v databázi world v tabulce version ve sloupci db_version (tabulku otevřete kliknutím na ní, dále klikněte v hlavičce pravého dolního panelu na záložku Table Data). Z archivu si vezměte pouze scripty ve složce update_only a každý aplikujte na příslušnou databázi. Pokud se vám stane, že "propásnete" více verzí, budete muset postupně aktualizovat svou databázi po jednotlivých verzích (takže přechod z verze 56 na 58 uděláte tak, že nejdříve přejdete na 57 a až pak z hotové 57 na 58, nelze přeskakovat). Pouze dodám, že aktualizace databáze obsahuje změny struktury některých tabulek a taktéž změny obsahu některých tabulek. Druhá skupina může být velmi nežádoucí u serveru, který nepoužívá blizzlike databázi (což bude případ většiny z vás), proto si vždy udělejte raději zálohu své databáze před její aktualizací. Zálohu lze vytvořit za pomoci funkce Backup Database As SQL Dump v Export/Backup (při kliknutí pravým tlačítkem myši na databázi). Mnohem více ale doporučuji kliknout pravým do stromu databází, zvolit Create Database a vytvořit si takto záložní databáze. Jména si můžete zde dát libovolná (třeba worldbackup atd.), Database charset doporučuji utf8 a Database collation utf8_general_ci. Pak klikněte pravým na původní databázi, zvolte Copy Database to Different Host/Database... a zvolte PEČLIVĚ svou nově vytvořenou záložní databázi. Takto si můžete vytvořit i několik záložních verzí všech databází a v nich se ve všech bez problému hrabat, porovnávat jejich obsah, strukturu atd. - to se vám může velmi hodit, pokud budete mít problémy s aktualizací neblizzlike databáze. Navicat nabízí svůj systém zálohování tabulek a databází, jednoduchý na použití, ale údajně ne úplně spolehlivý. Poslední přípravy Blížíme se ke konci našeho zdlouhavého tutoriálu. Přejděte do složky, kde máte zkompilovaný emulátor (tedy C:\TrinityCore\bin\Release\. Nejspíše jste si už všimli aplikací mapextractor.exe, vmap4extractor.exe, vmap4assembler.exe a mmaps_generator.exe. Pokud chcete, aby vám server jen "fungoval", můžete v následujících krocích vynechat vše, co se týká mmap a pokud se nepletu, i vmapy můžete ignorovat. Tyto 2 věci jsou pouze volitelné a ve velké zkratce, laicky řečeno, se díky nim budou NPCčka alespoň snažit ve hře tvářit, že vědí, jak vypadá svět kolem nich (a nebudou tedy všude probíhat skrze zdi atd.). Pro testovací lokální server si vystačíte bez nich, jinak se bez nich ale spíše zblázníte. Pokud už máte nějaký svůj patch s vlastní lokací, nebudou vám mapy, vmapy a mmapy správně fungovat ve vašich přidaných oblastech (server nicméně poběží jak má). Této problematice se zde věnovat nebudu, podobné problémy budu řešit v dalších návodech. Vezměte všechny (až) 4 zmíněné .exe soubory a vložte je do kořenové složky svého herního klienta (tedy C:\Program Files\World of Warcraft\ nebo něco podobného). Dále si spusťe poznámkový blok, vytvořte nový soubor, do něj zkopírujte následující: vmap4extractor.exe md vmaps vmap4assembler.exe Buildings vmaps pause Uložte tento nový soubor jako makevmaps_simple.bat (koncovka .bat je důležitá!) do vaší kořenové složky s herním klientem. Nyní spusťte mapextractor a počkejte, než doběhne. Pokračujte spuštěním makevmaps_simple, opět počkejte, než doběhne. Nakonec vytvořte složku mmaps ve vaší složce s WoWkem a spusťte mmaps_generator.exe. Extraktory mohou běžet několik desítek minut až několik hodin (hlavně ten na mmapy), takže si vymezte dostatek času a trpělivosti, protože extrakce umí být dost zatěžující pro počítač. Po dokončení extrakcí zkopírujte složky dbc, maps, vmaps a mmaps do C:\Trinity\bin\Release\. Nyní se podíváme na konfigurační soubory world a auth serverů. Ve vaší složce Release by měly být authserver.conf a worldserver.conf soubory. Pokud tam najdete stejně pojmenované, ale ještě s příponou .dist za .conf, vytvořte jejich kopie (jako zálohy) a .dist pak odstraňte. Oba soubory si otevřete v nějakém textovém editoru, doporučuji WordPad (klasický poznámkový blok je na podobné věci otřesný). Zde si můžete nastavit mnohé funkce, upravit nastavení serveru. Pokud chcete blizzlike server, nemusíte se zde hrabat takřka vůbec (a u lokálního testovacího serveru už absolutně vůbec), jinak budete možná chtít překopat takřka celé konfiguráky odshora dolů. Rozhodně byste ale měli věnovat pozornost nastavením vmap a mmap (v závislosti na tom, zda-li jste je extrahovali a chcete je používat je vypněte, nebo zapněte). Taktéž věnujte pozornost proměnným LoginDatabaseInfo, WorldDatabaseInfo a CharacterDatabaseInfo (používejte ctrl+f na hledání v souboru). Ve výchozím nastavení databáze jste si vytvořili účet trinity s heslem trinity a konfigurační soubory obsahují identické údaje pro připojení (na příklad LoginDatabaseInfo = "127.0.0.1;3306;trinity;trinity;auth"). Jak vidíte, používá se jako výchozí IP local, port 3306, login trinity, heslo trinity. U veřejného serveru patrně budete chtít změnit většinu těchto údajů, ale nyní jen vezměte na vědomí, kde se nastavuje připojení emulátoru na databáze. I u lokálního serveru však budete možná chtít občas změnit alespoň názvy používaných databází, pokud budete na příklad chtít spustit server s alternativní (nebo záložní) databází. Viz konec 2. sekce návodu. Někoho pokročilejšího by ještě i u blizzlike serveru mohla zajímat konfigurace exportu logů, která je u konce konfiguračních souborů. Nyní si otevřete v SQLYogu databázi auth a v ní tabulku realmlist. V této tabulce se nastavují připojení authserveru k jednotlivým worldserverům. Opět, pouze berte na vědomí, že zde tato tabulka je a k čemu je. V případě instalace lokálního testovacího serveru s ní nemusíte nic dělat. U serveru, který má být veřejně přístupný, přepište IP adresu ze 127.0.0.1 na IP adresu serveru a pravděpodobně budete chtít editovat i další pole v tabulce. Nyní by mělo být vše připraveno. Spusťte ve složce Release authserver.exe a pak worldserver.exe. Přes konzoli serveru si vytvořte účet do hry. Můžete do ní psát standartní GM commandy. Pro vytvoření GM accountu jsou třeba následující dva.: .account create [nick] [heslo] .account set gmlevel [nick] 3 -1 A následně si otevřete realmlist.wtf a přepište jeho obsah na set realmlist 127.0.0.1 (drobná rada, pokud napíšete vícekrát pod sebe set realmlist [adresa], bude vždy brán v potaz pouze poslední řádek). Nyní by vám měl server běžet a vy byste se na něj měli bez potíží připojit. Pokud se vám jeden či druhý server emulátoru odmítne spustit (respektive se spustí a pak crashne), zkontrolujte Server.txt, Auth.txt a DBErrors.txt. To jsou výchozí logy. Na jejich konci najdete, co crash způsobilo a podle toho můžete většinou bez větších obtíží vydedukovat, co jste zapomněli nebo udělali špatně. Pokud se vám to nepodaří zjistit, můžete mě zkusit kontaktovat a třeba na to přijdeme společně. English YT tutorial channel. Check it out if you preffer videos over walls of text.:https://www.youtube.com/AmarothEng I am now completely retired from modding. I am still reading PMs and reacting to them, however, I am not keeping up to date with what is going on in the community and my ability to help you is becoming very limited - I no longer remember some things, I don't have tools installed anymore, and I don't know what is up to date nowadays. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[3.3.5a][Windows] - 03a Instalace testovacího serveru
By Amarothin Česky
Recommended Posts